XSluiten

Door verder op onze site te browsen, aanvaardt u het gebruik van cookies waarmee wij diensten en aanbiedingen kunnen voorstellen waarvoor u belangstelling toont.

Meer weten en de cookies instellen

Leveringsvoorwaarden en retourzendingen

 

1- Tarieven en leveringstermijnen

U vindt in onderstaande tabel de tarieven en verzendtermijnen voor uw bestelling, in Nederland van de door u gekozen leveringswijze:

Leveringswijze

Leveringstarieven

Leveringstermijnen

 

Gratis levering vanaf €40

Bestellung weniger als €40

Ontvangst van de bestelling
(een werkdag)

Voorbereidingstijd voor de bestelling

Transporttijd

Totale leveringstermijn

Standaard levering
IMX

gratis

5,10 €

voor 12u

dezelfde dag

7 werkdagen*

7 werkdagen*

na 12u

1 werkdag

7 werkdagen*

8 werkdagen*

Express 

levering TNT

13,90 €

13,90 €

voor 12u

dezelfde dag

1 tot 2 werkdagen

1 tot 2 werkdagen

na 12u

1 werkdag

1 tot 2 werkdagen

2 tot 3 werkdagen

 

*De bestellingen worden geleverd door de nationale postdiensten. De in bovenstaande tabel vermelde tijden zijn gebruikelijk, maar kunnen variëren als gevolg van omstandigheden buiten onze wil. Om die reden kan geen boete of schadeloosstelling geëist worden.

Territories non-verdiende door ETAT PUR

Land / websiteLandcode levering PlaatsPostcode
Duitsland DE Plaats Büsingen 78266
Duitsland CH Plaats Büsingen 8238
Duitsland DE Eiland Helgoland 27498
Spanje ES Canarische Eilanden starten 35 etn 38
Spanje ES Ceuta starten 51
Spanje ES Melilla  starten 52
Italië IT Campione d’Italia 22060
Italië CH Campione d’Italia 6911
Italië IT Livigno 23030
Italië IT Saint-Marin van 47890 naar 47899 opgenomen
Italië IT / VA Vaticaan 120
Verenigd Koninkrijk GB Jersey van JE1 naar JE3 inclus
Verenigd Koninkrijk GB Guernesey starten GY
Verenigd Koninkrijk GB Isle of Man starten IM
Verenigd Koninkrijk GB Gibraltar GX11 1AA
Spanje ES Gibraltar 30399

 

Standaard Levering (verzorgd door de nationale postdiensten):

De verzonden pakketjes worden in uw brievenbus geleverd. Als het pakketje niet in de brievenbus past, laat de postbode een bericht van aanbieding achter, waarop vermeld staat vanaf wanneer u het pakketje bij het postkantoor kunt afhalen. Als het pakketje niet binnen de vermelde tijd wordt afgehaald, wordt dit naar ons teruggezonden en krijgt u de bestelde producten uiterlijk 30 dagen na de retourzending van het pakketje naar Etat Pur terugbetaald (door terugstorting op de tijdens de bestelling gebruikte creditcard / Paypal rekening).

Als u het pakketje beschadigd of geopend ontvangt, moet u dit probleem melden bij de bezorger of de betreffende postdienst. Wanneer u eenmaal een pakketje geaccepteerd heeft, wordt dit verondersteld bij de levering niet beschadigd te zijn.

Express Levering (TNT Express):

De pakketjes worden overhandigd aan onze vervoerspartner TNT. U kunt de verzending in real time volledig volgen en uw pakketje wordt bij u thuis na ondertekening geleverd. Indien u niet thuis bent, laat de leverancier een bericht van aanbieding achter, waarop u uitgenodigd wordt contact op te nemen met TNT voor een nieuwe levering op een moment die u schikt. Indien u geen contact opneemt met TNT, zal er nog (maximaal) tweemaal getracht worden het pakketje bij u te leveren. Indien het echter onmogelijk is het pakketje te leverenof indien u deze levering weigert aan te nemen, zal het pakketje teruggezonden worden naar Etat Pur.

Als het pakketje beschadigd of geopend geleverd wordt, moet u de levering weigeren onder vermelding van de reden op de vervoersbon of het accepteren onder vermelding van een duidelijk, nauwkeurig en gemotiveerd voorbehoud op de vervoersbon. Wanneer u eenmaal een pakketje geaccepteerd heeft, wordt dit verondersteld bij de levering niet beschadigd te zijn.

2- Retourzendingen

a. De "Niet-Tevreden-Geld-Terug" garantie

Bent u niet tevreden over een product? U heeft de mogelijkheid het/de product(en) die u niet wilt houden ons terug te zenden binnen 30 dagen vanaf de datum waarop u uw bestelling ontvangen heeft. De retourkosten zijn voor uw rekening. Om deze producten terugbetaald te krijgen, moet u ons deze ongeopend en in hun originele verpakking terugzenden. Indien de producten echter niet meer nieuw zijn of zich niet in hun originele verpakking bevinden, kunt u ze aan ons terugsturen, met maximaal één terugbetaling per huishouden. Wij verzoeken u het/de product(en) zorgvuldig in te pakken om problemen tijdens de retourzending te voorkomen.

Voor het terugzenden van uw producten moet u de volgende instructies volgen:

 

  1. Log in op uw Etat Pur account met uw e-mail adres en uw wachtwoord en ga naar de rubriek "Mijn retourzendingen".
  2. Klik op "Nieuw verzoek om retourzending" en selecteer de betreffende bestelling.
  3. Kies het/de betreffende product(en) en geeft de reden voor het terugzenden aan (annulering of defect).
  4. U ontvangt vervolgens meerdere e-mails waarin de te volgen stappen vermeld staan.
  5. Wanneer uw verzoek om retourzending geaccepteerd is, moet u uw "retourformulier" uitprinten en verplicht bij in het terug te zenden pakketje doen.
  6. Ga naar het postkantoor en verzend het pakketje naar het volgende adres : 

ETAT PUR - NAOS GROUP
Etat Pur Return
23 Place de Catalogne
75014 Paris - FRANKRIJK

Wij raden u nadrukkelijk aan het door de postdiensten bewijs van de retourzending goed te bewaren. Etat Pur kan geen aansprakelijkheid aanvaarden in geval van verlies of beschadiging tijdens het transport van het pakketje.

Etat Pur behoudt zich het recht voor een retourzending zonder retourbon of een retourzending die niet overeenkomt met de oorspronkelijke bestelling te weigeren.

Denk er aan dat wij geen retourzendingen onder rembours aanvaarden.

U krijgt het tijdens de bestelling voor de teruggezonden producten betaalde bedrag terugbetaald, met uitzondering van de kosten voor de retourzending die voor uw rekening blijven. Indien de Koper de volledige bestelling terugzendt, worden de oorspronkelijke portokosten (verzending van het pakketje door Etat Pur aan de Koper) terugbetaald. Indien de Koper slechts een gedeelte van de bestelling terugzendt, worden de oorspronkelijke portokosten (verzending van het pakketje door Etat Pur aan de Koper) niet terugbetaald. De teruggezonden producten worden terugbetaald door middel van terugstorting op de creditcard of de Paypal rekening die gebruikt werd tijdens de bestelling en dit, binnen 30 dagen na de datum van ontvangst door Etat Pur van het teruggezonden pakketje.

Door Etat Pur ontvangen retourzendingen waaruit blijkt dat het pakketje na het verstrijken van de bedenktijd van 30 dagen door de Koper werd teruggezonden (poststempel) en retourzendingen die niet volgens de in dit artikel vermelde procedure werden verzonden, kunnen niet door Etat Pur terugbetaald worden en hier kan geen online tegoedbon voor worden toegekend.

Etat Pur behoudt zich het recht voor een bestelling te annuleren die vermoedelijk niet aan bovenstaande criteria voldoet, zonder hiervoor aansprakelijk gehouden te kunnen worden.

 

b. Verkeerde bestelling of defecte producten

Als u producten ontvangt die niet overeenkomen met uw bestelling of defect zijn, moet u uiterlijk 7 dagen na ontvangst van uw bestelling per e-mail contact met ons opnemen op contact@etatpur.nl of per telefoon op nummer 020 721 9911(Maandag tot vrijdag van 10u tot 18u en op zaterdag tot 17u, geen extra kosten), zodat wij u deze niet-conformiteit kunnen bevestigen en u de te volgen procedure kunnen aangeven.

U krijgt het tijdens de bestelling voor de teruggezonden producten betaalde bedrag terugbetaald en wij nemen eveneens de kosten voor de retourzending voor onze rekening (u dient in het terug te zenden pakketje het door de postdiensten afgegeven betaalbewijs van de kosten voor de retourzending bij te voegen). De teruggezonden producten en het kosten van de retourzending worden terugbetaald door middel van terugstorting op de creditcard of de Paypal rekening die gebruikt werd tijdens de bestelling en dit, binnen 30 dagen na de datum van ontvangst door Etat Pur van het teruggezonden pakketje. U heeft eveneens de mogelijkheid een online tegoedbon te vragen, die u uitsluitend voor een nieuwe bestelling via etatpur.com kunt gebruiken en die één jaar vanaf de datum van afgifte geldig is.

In geval van problemen met uw retourzending kunt u per e-mail contact met ons opnemen op contact@etatpur.nl of per telefoon op nummer 020 721 9911